90 vulkanikus bort mutattak be a Margitszigeten a Holdudvarban 2019 bronzvasárnapi hétvégéjén A GoVolcanic nevű eseményen egy időben, egy helyen találkozhattak a vulkanikus borok, a geológia, az ásványok és a gasztronómia rajongói.
Az esemény jegyváltásos rendszerben, egy szekción belül összesen 5 órán át volt látogatható, lehetővé téve így azt, hogy a viszonylag kis férőhelyes helyszínt maximálisan és egyenletesen kihasználják a látogatók anélkül, hogy a részvétel élményét elrontanák a sorban állások.
A szervezők egyértelmű célja volt, hogy a hazai boros- és gasztro fesztiválkultúrát tovább gondolják és az ismeretterjesztésre, a borok termőhelyeinek bemutatására és azok geo-tudományos hátterére ugyanakkora hangsúlyt fektessenek, mint magukra a borokra.
A több mint 40 magyar (mátrai, tokaji, somlói, bükki, ménesi és szerémségi) termelő bora mellett nekünk még ismeretlen, különleges tájakról érkeztek borok a kaliforniai Obszidián-hegytől kezdve az Azori-szigeteken át egészen az olasz Etna vulkánok lejtőiről.
Az előadók két napon át szemináriumokon és úgynevezett gyorskóstolókon keresztül mutatták be a borokat. Nagy nevek szerepeltek: Herczeg Ágnes nemzetközi borszakértő, John Szabó torontói mester – sommelier, a Vulkanikus Borok c. könyv írója, Elizabeth Gabay Master of Wine, Alder Yarrow San Francisco-i borszakíró, Adam Gollner montreali újságíró, Roland Velich osztrák borász, David Moore londoni étterem tulajdonos és BBC szaktanácsadó, Sue Tolson borszakíró, Ripka Gergely, a Tokaj Guide írója, Takács Lajos, Árvay János és Balogh Zoltán borászok.
A GoVolcanic minden ízében nemzetközi esemény volt, a programok angol- és magyar nyelven vegyesen zajlottak.
A rendezvényre 15 000 forintért lehetett belépőjegyet venni, viszont ez az összeg teljes egészében beváltható volt egy eredeti kristály Gabriel-glas pohárra és 12 ezer forint értékben borokra, ételekre, kőzetekre, könyvekre.
A Gabriel-glas poharat úgy fejlesztették ki, hogy mindenfajta bor egyaránt élvezhető, ha valaki ebből iszik, az illat anyagokat, s az aromákat egyaránt jól „közvetíti”, bármilyen nedűt is öntenek bele.
A Bor Hírlap stábja John Szabó gyorskóstolóján vett részt, amit óriási érdeklődés követett, olyan sok ember leste a nagyhírű szakember szavait, s kóstolta az általa bemutatott borokat, hogy alig lehetett az esemény közelébe férkőzni.
A vulkanikus borokat a Holdudvar fedett helységében lehetett kóstolni, az ételeket viszont az udvaron felállított sátorban, ami nem volt túl jó ötlet, mert a hidegben nagyon fáztak az eladók és az érdeklődők is. A Zsendice manufaktúra remek magyar sajtokat kínált, s jó ötlet volt, hogy külön információs anyagot adott ki, melyik termékei milyen tokaji borokhoz párosíthatók.
A Séf és a Kertészvegyszermentes zöldségekből készült krémeit mutatta be, nagy sikerrel. A Cupákos étterem szakácsa kacsamájat sütött és grillezett vaddisznó kolbásszal kedveskedett a vendégeknek. Érdekességnek számított a rendezvényen a Shrubbie névre hallgató új magyar termék, az alkoholmentes cider, több ízben. Tartósítószer, laktóz és gluténmentes, vegán termékről van szó, a Bor Hírlap stábja megkóstolta ezt is, s jó szívvel ajánljuk mindenkinek.
Olvassa a Bor Hírlapot!
A Bor Hírlap sikere, immár közel másfél évtizede, több okkal magyarázható: gazdag tartalommal ellátott, s ingyenesen terjesztett digitális kiadvány! A bor, és gasztronómia népszerűsítését szolgáljuk, s ez találkozik az olvasók igényeivel. Magazinunkat azért adjuk ingyen, hogy minél több emberhez eljuthassanak a pincészetek, éttermek, gasztro cégek hírei, érdekességei. Költségeinket a hirdető cégek fedezik. Mivel ez a koncepció jól bevált, és régóta működik, bízunk benne, hogy még sokáig szolgálhatjuk, a bor, és gasztronómia híveit, akár a digitális magazinunk lapszámaival - amelyek linkjét a Facebook segítségével 10 ezer embernek küldjük ki -, akár az internetes honlapunkkal, amelyen lehetőségünk nyílik friss híreket közölni, lépést tartani a mindennapokkal.