Cabernet Franc
A Cabernet Franc-t szinte mindenhol a világon a Cabernet Sauvignon kistestvérének tekintik, kevésbé kifinomultnak, izgalmasnak tartják, épp ezért kevesebbszer palackozzák fajtaborként, inkább az úgynevezett Bordeaux-i házasításokban használják. Magyarország déli borvidékei, Szekszárd és Villány ebből a szempontból dacol a világtrendekkel, hiszen egyre nagyobb hangsúlyt fektet erre a kékszőlő fajtára, amely az eddigi tapasztalatok szerint nálunk szebb, egyedibb borokat ad, mint a Cabernet Sauvignon.
A Cabernet Franc egyébként egyike a világ húsz legelterjedtebb szőlőfajtájának. Gyakran telepítik olyan vidékekre, ahol félő, hogy Sauvignon nem érne be.
A Cabernet Franc otthonának annak ellenére tekintjük Franciaország Bordeaux vidékét, hogy ott szinte kizárólag házasításokhoz használják. Tiszta francia Cabernet Franc-t legnagyobb eséllyel a Loire-völgyéből kóstolhatunk, nem mellékes, hogy ezen a tájon sokkal előbb voltak Cabernet Franc ültetvények, mint az imént említett Bordeaux-ban.
Európában Franciaország után Olaszországban a legelterjedtebb ez a kékszőlő, különösen annak észak-keleti régiójában, például Friuliban. Ezen a vidéken kevésbé gyakori a kiemelkedő minőség, mivel általánosan jellemző, hogy túlterhelik a tőkéket.
Bár a hazai tapasztalatoknak megfelelően, a Cabernet Franc szót hallva szinte mindenki egy testes, komoly vörösborra gondol, Kanadában szívesen készítenek belőle mézédes jégbort.
Erre a szőlőfajtára inkább jellemző egy fűszeres aromakészlet, mint a Cabernet Sauvignon-ra, amely különösen erősen megmutatkozhat, ha nem megfelelő a terméskorlátozás vagy szélsőségesen hideg az évjárat.
A legnagyobb területen Kaliforniában, Dél-Afrikában és Chilében termelik a Cabernet Franc szőlőt.
Olvassa a Bor Hírlapot!
A Bor Hírlap sikere, immár közel másfél évtizede, több okkal magyarázható: gazdag tartalommal ellátott, s ingyenesen terjesztett digitális kiadvány! A bor, és gasztronómia népszerűsítését szolgáljuk, s ez találkozik az olvasók igényeivel. Magazinunkat azért adjuk ingyen, hogy minél több emberhez eljuthassanak a pincészetek, éttermek, gasztro cégek hírei, érdekességei. Költségeinket a hirdető cégek fedezik. Mivel ez a koncepció jól bevált, és régóta működik, bízunk benne, hogy még sokáig szolgálhatjuk, a bor, és gasztronómia híveit, akár a digitális magazinunk lapszámaival - amelyek linkjét a Facebook segítségével 10 ezer embernek küldjük ki -, akár az internetes honlapunkkal, amelyen lehetőségünk nyílik friss híreket közölni, lépést tartani a mindennapokkal.